Informacja
Informacja
o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie
nad raportem o stanie gminy za 2023 rok
- Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Gminy raport o stanie gminy.
- Sesja, na której będzie przedstawiony raport o stanie gminy za 2023 rok odbędzie się w dniu 27 maja 2024 r.
- Rada Gminy jest zobowiązana rozpatrzeć raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała Rady Gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Wójtowi Gminy. Sesja absolutoryjna odbędzie się w miesiącu czerwcu br.
- Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
- W debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać głos mieszkańcy.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie jest zobowiązany złożyć do Przewodniczącego Rady Gminy
pisemne zgłoszenie poparte podpisami co najmniej 20 osób.
Zgłoszenie do udziału w debacie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja Rady Gminy, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie gminy. Dzień ten przypada na 26 maja 2024 r. W związku z tym, że dzień ten jest dniem wolnym od pracy (niedziela) zgłoszenia będą przyjmowane do dnia 27 maja 2024 r.
Zgłoszenia przyjmowane będą w biurze Rady Gminy (pokój nr 45) w godzinach pracy Urzędu Gminy.
W zgłoszeniu należy podać imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca gminy zamierzającego wziąć udział
w debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia.Wzór zgłoszenia stanowi załącznik do niniejszej
informacji (można pobrać z Urzędu Gminy lub ze strony internetowej).
Wzór zgłoszenia do udziału w debacie.docx (19,44KB)
Zgłoszenia mieszkańców dokonane po 27 maja 2024 r. nie będą rozpatrywane. Brak udziału mieszkańców w debacie
nie stanowi przeszkody do dalszego procedowania nad raportem o stanie gminy.
Raport dostępny jest do wglądu w Urzędzie Gminy Bierawa, pokój 24 w godzinach pracy Urzędu Gminy oraz na stronie internetowej.