Świetlne imperium w Bierawie
Świetlne imperium w Bierawie
Sukces w Mediolanie !
Sześciodniowe targi w Mediolanie, Salone del Mobile Euroluce, są największą designerską wystawą oświetleniową. Prezentowane są na niej najlepsze i innowacyjne rozwiązania z branży oświetleniowej. Na tegorocznej, 29 edycji EUROLUCE 2017, projekty oświetleniowe grupy zaprezentowała BRITOP Lighting Sp. z o.o. Jak zaznacza Pani Monika Sopałowicz – Prezes Zarządu BRITOP Lighting – Trafić na nie to nie taka prosta sprawa. Od idei do momentu prezentacji produktów na imprezie wystawienniczej EUROLUCE jest długa droga. Pomiędzy kolejnymi edycjami imprezy we Włoszech, które odbywają się co dwa lata, istnieje proces tzw. selekcji. Firma, chcąc wystawiać swoje produkty, musi zaprezentować organizatorom targów swój potencjał, jakość i dorobek jako właściwe i odpowiednie na ten rodzaj imprezy targowej. Kolekcje, które pokazywane są w Mediolanie, są z reguły dedykowane na tę imprezę i często tworzone na krótko przed samym wydarzeniem.
Po raz kolejny firma pokazała, że jest prekursorem najnowszych trendów oświetleniowych na rynkach całego świata. Autorem prezentowanej na wystawie kolekcji jest właściciel firm BRITOP Lighting i SPOT Light - Christian Ortlieb, przy wsparciu Panów Mariusza Cichonia – Prezesa Zarządu SPOT Light
i Łukasza Cichonia – Dyrektora Handlowego SPOT Light. Inspiracją są naturalne materiały takie jak drewno i beton. Jako źródło światła zastosowano w nich LEDy w sposób, którego nikt wcześniej nie zaproponował - Chodzi o rozwiązanie dotyczące odprowadzenia ciepła i chłodzenia, co jest niesamowicie istotne przy materiale jakim jest drewno – informuje Pan Christian Ortlieb. Dodaje, że podczas targów Mediolanie, kolekcja drewniana z tym właśnie rozwiązaniem, była niesamowitym sukcesem. Jest ono możliwe m.in. dzięki systemowi 24 Volt, który jest również bezpieczny dla użytkownika. Właściciel podkreśla, że to sukces całego zespołu wraz z technologami i konstruktorami.
Kolekcja będzie dostępna w sprzedaży już w maju br. W tej chwili budzi zachwyt w rynku wśród architektów, designerów, hurtowników, czy salonów sprzedaży. Dzięki wsparciu 10. osobowej ekipy obecnej na stoisku, w Mediolanie obsłużono gości z 35 krajów, w tym m.in. Francja, Australia, USA, Nowa Zelandia, Brazylia. Jak podkreśla Pani Monika Sopałowicz, można było uzyskać odpowiedź na pytanie zadane praktycznie w każdym języku – angielskim niemieckim, francuskim, hiszpańskim, arabskim, portugalskim, włoskim, rosyjskim, tureckim, no i oczywiście polskim – bo goście z Polski również dopisali – wymienia.
Sukces na tegorocznych targach daje gwarancję możliwości uczestnictwa w nich za dwa lata. Obecny okres dla pracowników BRITOP Lighting i SPOT Light to czas wytężonej pracy i wielkiego zaangażowania - tak aby właściwie zadbać o wszystkie kontakty potargowe. Na szczęście mając tak wspaniały zespół pracowników w Dziale Exportu i Punkcie Obsługi Klienta oraz w Działach Produkcji i Logistyki, jesteśmy przekonani, że potrafimy bardzo profesjonalnie obsłużyć każdego, nawet najbardziej wymagającego klienta – mówi Monika Sopałowicz.
Pasja, jakość i zaangażowanie sposobem na sukces
Na pytanie skierowane do właściciela, skąd czerpie kolejne pomysły, skromnie odpowiada – Nie potrafię powiedzieć – nie wiem. One przychodzą codziennie - podczas rozmów z pracownikami, podróży służbowych i w czasie wolnym od pracy. W firmie pracują sami pasjonaci, dla których praca nie jest obowiązkiem, a przyjemnością – co podkreśla pani Monika Sopałowicz: jak cudownie było móc dziś przyjechać do firmy po weekendzie! , a Pan Christian Ortlieb – pomimo, że w pracy realizuje swoją pasję – daje wszystkim poczucie, że sukces każdej z marek jest zasługą całego zespołu. Bywa tak, że to ”rynek” wymusza stworzenie danej kolekcji oświetlenia, a zdarza się tak, że to nasza firma tworzy trendy na rynku - jak było w przypadku Wood Collection, bo jak zaznacza Pani Monika – Nie sztuką jest kopiować, sztuką jest tworzyć.
Do produkcji, od samego początku istnienia firm, używane są najwyższej jakości materiały, stąd jeśli konsument ma na myśli BRITOP Lighting czy SPOT Light wie, że ma do czynienia z produktem pewnym, wytworzonym w najwyższym standardzie jakościowym.
Strzałem w dziesiątkę okazała się również nowa lokalizacja sklepu Light Center w Kędzierzynie – Koźlu. Zbudowany pod potrzeby wizualne firmy, pełni także rolę showroomu, gdzie prezentowane są nowe modele lamp.
Jeszcze w tym roku…
W planach na najbliższe kilka miesięcy jest ukończenie budowy nowych obiektów i uruchomienie profesjonalnego studia fotograficznego oraz modelarni. Sprzedaż w Internecie to niesamowity potencjał, ale też wymagania tego kanału dystrybucji są bardzo duże. Konieczne jest uruchomienie studia fotograficznego, gdzie tworzone będą autorskie aranżacje, a same zdjęcia będą niepowtarzalne. Będzie ono wykorzystywane zarówno do tworzenia materiałów do sprzedaży online jak i katalogów. Planuje się wśród obecnych pracowników stworzyć profesjonalną kadrę, która będzie je obsługiwać. Z kolei modelarnia to miejsce, w którym powstawać będą prototypy nowych produktów. Liczba nowozatrudnionych osób jest zależna od wielu czynników i oscyluje wokół 30.
Stawiają na rozwój
Obecnie w firmie wprowadzany jest japoński system procesów organizacyjnych produkcji 5 S. Zapewnia lepszą organizację i lepsze wykorzystanie miejsca, zarządzania ludźmi i czasem. Chodzi o to, żeby wykorzystać potencjał pracowniczy jak najlepiej, gdyż Pracownik ma bardzo wielki wpływ na możliwości rozwoju firmy. Jako najbliższy do osiągnięcia cel, grupa TOP Light stawia sobie znalezienie się w pierwszej dziesiątce najlepszych firm w branży na świecie.
Od niedawna również BRITOP Lighting i SPOT Light są oficjalnym partnerem i sponsorem klubu sportowego ZAKSA Kędzierzyn – Koźle. Za inspiracją drużyny powstała rodzina lamp typu spot reflektorowy z logo drużyny. Dostępna jest w sklepie ZAKSY. Na pytanie jak się współpracuje z Mistrzem, Nicole Ketzler – Specjalista ds. marketingu odpowiada - to dzienna dawka energii, niesamowity potencjał oraz niekończące się pomysły. W końcu Mistrzowie zawsze grają razem!
Poniższe zdjęcia pochodzą z Działu Marketingu firmy Spot-Light Sp. z o.o.